Uzsākta Mūkusalas ielas krasta promenādes metu konkursa pieteikumu vērtēšana
Otrdien, 2016.gada 27.septembrī Mūkusalas ielas krasta promenādes metu konkursa žūrijas komisija klātienē iepazinās ar konkursa teritoriju.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments metu konkursu izsludināja, lai iegūtu veiksmīgāko risinājumu promenādes tālākai attīstībai – pārbūves iecerei un būvprojekta izstrādei.
Konkursa teritorija ir Mūkusalas ielas krasta promenāde posmā no Akmens tilta līdz Salu tiltam aptuveni 2 km garumā un aptuveni 18 ha platībā. Tā ir valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa „Rīgas pilsētas vēsturiskais centrs” aizsardzības zonas daļa, kā arī atrodas UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma vietas “Rīgas vēsturiskais centrs” aizsardzības zonā. Patlaban Mūkusalas promenāde atrodas degradētā stāvoklī.
Saņemtos trīs piedāvājumus izvērtēs žūrija, kurā darbosies Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta, Rīgas pilsētas būvvaldes, Rīgas domes Satiksmes departamenta, pašvaldības aģentūras “Rīgas pilsētas arhitekta birojs”, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcijas, Latvijas Ainavu arhitektūras biedrības, Latvijas Nacionālās bibliotēkas pārstāvji.
Kopējais konkursa godalgu fonds veido 17 000 eiro. Pieteikumus plānots izvērtēt līdz oktobra beigām.
Papildus informācija:
Mūkusalas iela pirmo reizi Rīgas ielu sarakstos minēta 1861.gadā ar savu tagadējo nosaukumu. 1950.gadā iela tika pārsaukta par Radiotehnikas ielu. 1954.gadā tai tika pievienota 1861.gadā izveidotā Oskara iela (tika nosaukta par godu tvaikonim „Oskars”, kas ienāca Rīgas ostā). 1990.gadā tā atguva savu vēsturisko nosaukumu Mūkusalas iela. Ielas apbūvi galvenokārt veido rūpnieciska rakstura apbūve. Ielas garums – 3,4 km.
Saskaņā ar Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2030.gadam attiecībā uz Mūkusalas krasta promenādi jāņem vērā šādas pamatnostādnes:
- jāparedz brīva piekļuve ūdenim;
- jāveic krastmalas labiekārtošana, lai veidotu dažādu un interesantu publisko ārtelpu ar skatu punktiem un laukumiem dažādos līmeņos (attiecībā pret ūdens virsmu);
- jāparedz arī infrastruktūru krasta sasniegšanai no ūdensobjekta – nelielu piestātņu vai pontonu izveidi dažāda tipa motorizētiem un nemotorizētiem peldlīdzekļiem, kā arī jāveicina ūdens teritoriju izmantošanas dažādošana gan vasaras, gan ziemas sezonās;
- jāparedz pārkārtot pašlaik esošās kuģīšu piestātņu vietas, lai nodrošinātu vairāklīmeņu piekļuvi Daugavai;
- jāveicina dažādu pagaidu būvju – restorānu un kafejnīcu uz peldošām platformām – ar estētiski augstvērtīgiem risinājumiem rašanās.