Uzsāk projektu “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā
Rīgas pašvaldība, noslēdzot vienošanos ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, uzsākusi projekta “Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšana Rīgas valstspilsētas centra infrastruktūrā” īstenošanu. Lai nodrošinātu drošu un ērtu satiksmi Rīgas Centrālās stacijas apkārtnē, līdz 2023. gada beigām pārbūvēs trīs krustojumus un izbūvēs mūsdienīga gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūru.
Noslēdzoties Rīgas domes iepirkumam par būvprojektu izstrādi un būvniecību pēc principa “projektē un būvē”, līgums noslēgts ar konkursa uzvarētāju – pilnsabiedrību “RBBL”, kurā apvienojušies trīs uzņēmumi: SIA “Binders”, AS “LNK Industries” un SIA “Nordes Būve”. Šobrīd jau ir uzsākta būvprojektu izstrāde.
Projekta mērķis ir nodrošināt gājējiem, velobraucējiem un sabiedriskajam transportam drošu un ērtu pārvietošanos Rīgas Centrālas stacijas pieguļošajā teritorijā, veicinot stacijas multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kā Baltijas mēroga mobilitātes objekta attīstību.
Tiks veikta Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojuma un saistītās infrastruktūras pārbūve, tai skaitā tiks pārbūvēts Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Puškina ielas krustojums. Plānots izbūvēt arī labiekārtotu gājēju un velo infrastruktūru, nodrošināt “Rail Baltica” dzelzceļa tilta, Daugavas krastmalas, Maskavas ielas, Rīgas autoostas un Centrāltirgus infrastruktūras sasaisti, kā arī veikt sabiedriskā un autotransporta infrastruktūras uzlabošana Ģenerāļa Radziņa krastmalas posmā no 13. janvāra ielas līdz Jēzusbaznīcas ielai.
Paredzēta arī Timoteja un Turgeņeva ielu krustojuma pārbūve, nodrošinot labiekārtotu gājēju un velo infrastruktūru, savstarpēju “Rail Baltica” dzelzceļa un pieguļošās infrastruktūras sasaisti, kā arī sabiedriskā transporta infrastruktūras uzlabošanu.
Lai pilnveidotu gājēju kustību Gogoļa ielā, tiks izbūvēta labiekārtota gājēju un velo infrastruktūra, sasaistot “Rail Baltica” Centrālās stacijas, Gogoļa ielas posma līdz Turgeņeva ielai un Centrāltirgus infrastruktūru, kā arī uzlabojot sabiedriskā un autotransporta infrastruktūru posmā no dzelzceļa pārvada līdz Turgeņeva ielai.
Tiks nodrošināta Pilsētas kanālmalas pieejamība starp “Rail Baltica” Centrālās stacijas projekta robežu pie nojaucamā tirdzniecības centra “Titāniks” un Pilsētas kanālu. Ir plānota labiekārtota un vides pieejamības prasībām atbilstoša gājēju infrastruktūra, kā arī piestātnes izbūve kanālmalā.
Kopējais projekta budžets ir 28 miljoni eiro. Lielāko daļu veido Kohēzijas fonda finansējums –23,8 miljoni eiro, pašvaldības un valsts budžeta dotācija ir 4,2 miljoni eiro.
Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju pārbūvēt par mūsdienīgu Baltijas mēroga multimodālu sabiedriskā transporta mezglu, veicot ievērojamus transporta un infrastruktūras pārkārtojumus Rīgas centrā, uzlabojot sasaisti starp Maskavas forštati, centru un Daugavas kreisā krasta teritoriju, tostarp daļēji likvidējot dzelzceļa uzbērumu.