Šī gada 17. novembrī satiksmei svinīgi atklāja Dienvidu tiltu un trīs līmeņu estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai.
Pēc neatkarības atgūšanas Dienvidu tilts ir vērienīgākā un komplicētākā būve Latvijas vēsturē. Dienvidu tilta atklāšanas ceremonijā tiltu iesvētīja trīs Latvijas lielāko reliģisko konfesiju pārstāvji: Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags, Visaugsti svētītais Rīgas un visas Latvijas Metropolīts Aleksandrs un Latvijas Romas katoļu baznīcas kardināls Jānis Pujāts.
Pēc tilta iesvētīšanas Rīgas domes priekšsēdētājs Jānis Birks un AS “Dienvidu tilts” padomes priekšsēdētājs atklāja jauno tiltu, pārgriežot lentu.
Uz tilta atklāšanu tika aicināti Latvijas augstākās amatpersonas, Rīgas domes deputāti, vēstnieki, celtniecības procesā iesaistītie sadarbības partneri, lielāko uzņēmumu pārstāvji, viedokļu līderi, mediju pārstāvji, kā arī citi lūgtie viesi.
“Dienvidu šķērsojums ir vērienīgākais satiksmes infrastruktūras objekts, ko pēdējās desmitgadēs ir īstenojusi Rīgas pilsēta. Jauns tilts un pievadceļi satiksmes organizēšanai Rīgā bija vitāli nepieciešams, jo pilsēta attīstās un arvien augošā satiksmes intensitāte prasa drosmīgu risinājumu. Tilta būvniecība bija sarežģīts un dažādu mītu apvīts process, taču es ar pilnu pārliecību varu teikt, ka arī turpmāk satiksme būs viena no pašvaldības galvenajām prioritātēm,” saka Jānis Birks, Rīgas domes priekšsēdētājs.
“Esmu lepns, ka tieši dienu pirms Latvijas valsts 90. gadadienas, varam savai pilsētai pasniegt īpašu dāvanu – Dienvidu tiltu – piekto Rīgas tiltu pāri Daugavai. Lielus tiltus pasaulē neceļ bieži, tāpēc būvniekiem tas ir liels gods un izaicinājums. Tikai dienu no dienas saspringtā darbā mēs spējām pabeigt Dienvidu tiltu un estakādes pāri Maskavas un Krasta ielai pusotru mēnesi pirms paredzētā nodošanas termiņa. Esam guvuši nenovērtējamu pieredzi startam citos būvniecības projektos – tai skaitā starptautiskos,” uzsver Guntis Rāvis, AS “Dienvidu tilts” padomes priekšsēdētājs.
Par godu Dienvidu tilta atklāšanai un Latvijas valsts neatkarības 90. gadadienai, 17. un 18. novembrī, iestājoties tumsai, tiltam tika iedegts svētku apgaismojums. Dienvidu šķērsojuma pirmā kārta – tilts pāri Daugavai un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai – satiksmei tika atklāta līdz 17. novembra pusnaktij, savukārt gājējiem tilts bija atvērts jau ātrāk – no plkst. 18.00. Rīgas domes mājas lapā www.riga.lv ir iespēja iepazīties ar Dienvidu tilta satiksmes shēmu, kāda tā ir pēc tilta atklāšanas.
Dienvidu šķērsojuma 1. kārta ietver tiltu pāri Daugavai un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai. Tiltam ir trīs satiksmes joslas katrā virzienā, veloceliņš un gājēju ietve katrā pusē. Dienvidu tilts ir 803 m garš un 34,28 m plats. Atļautais braukšanas ātrums uz tilta ir 70 km/h. Dienvidu tilta 2. un 3. kārtas būvniecība ir Rīgas domes Satiksmes departamenta pārraudzībā.
Dienvidu tilta uzdevums ir nodrošināt satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem – Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu – nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus. Tāpat tilts ļaus apiet pilsētas centru tranzīta satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Jaunais tilts dos iespēju samazināt transporta plūsmu Krasta ielā un 11. novembra krastmalā, kā arī pār Salu tiltu.