Saruna par Lāčplēša ielas un Satekles ielas krustojuma risinājumiem
Atsaucoties uz apvienības Pilsēta cilvēkiem pārstāvju izteikto interesi, Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments sadarbībā ar citām Rīgas domes struktūrvienībām organizēja sarunu par Lāčplēša ielas un Satekles ielas krustojuma risinājumiem Rail Baltica projektā un lokālplānojuma darba redakcijā plānoto.
Sanāksmē pašvaldības speciālisti un Rail Baltica lokālplānojuma izstrādātāji skaidroja jaunākās lokālplānojuma darba risinājumu idejas par Rail Baltica projekta risinājumiem un citiem aktuālajiem projektiem Lāčplēša un Satekles ielas apkārtnē, tostarp:
- gājēju kustības, velosatiksmes un autotransporta organizāciju Rail Baltica lokālplānojuma aktuālajos darba risinājumos;
- Lāčplēša ielas un Satekles ielas krustojuma mezgla risinājumu sasaisti kopējā satiksmes organizācijas shēmā Rail Baltica lokālplānojuma teritorijā Rīgas centrā;
- citos apkārtnē īstenotajos projektos paredzētos satiksmes organizācijas pārkārtojumus.
Apvienības Pilsēta cilvēkiem pārstāvji kopumā atzinīgi vērtēja lokālplānojuma aktuālo risinājumu Lāčplēša un Satekles ielas apkārtnē, paužot arī viedokļus un priekšlikumus šī satiksmes mezgla un tuvējās apkārtnes ielu telpas attīstībai, piemēram:
- tika uzsvērts, ka perspektīvie risinājumi jāskata saistībā ar plānoto zemo emisiju zonas ieviešanu Rīgas centrā;
- tika pausti iebildumi pret dzelzceļa šķērsojuma risinājumu Lāčplēša ielā Rail Baltica būvprojektā;
- tika izteikti priekšlikumi veidot Lāčplēša ielas dzelzceļa šķērsojumā tikai trīs autosatiksmes joslas;
- veloinfrastruktūras risinājumus kopumā dalībnieki vērtēja pozitīvi, bet izteica arī vairākus priekšlikumus.
Sanāksmes diskusiju daļā Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāvji skaidroja Rail Baltica lokālplānojuma jauno risinājumu pamatojumu – kopsakarības visā pilsētas centra daļas satiksmes organizācijas attīstībā un pārrunāja problēmvietas un iespējamos risinājumus.
Pašvaldības speciālisti vērsa uzmanību uz lokālplānojuma detalizācijas pakāpi, ka plānojumā izstrādā konceptuālu satiksmes organizācijas priekšlikumu – velostiksmes un gājēju kustības savienojumus, virzienus, u.tml. Principiālos risinājumus tālāk detalizē būvprojektēšanas gaitā.