Sāk ieviest Rīgas pašvaldības atjaunoto identitāti

Rīgas dome aktualizējusi pašvaldības līdzšinējo vizuālo identitāti, kuru izmantot digitālajā komunikācijā, publiskajā ārtelpā, kā arī reprezentējot pilsētu ārvalstīs. Kopā ar šīm izmaiņām, plānots arī pakāpeniski samazināt Rīgas domes iestāžu lapu skaitu sociālajos tīklos, vienkāršojot iedzīvotāju saziņu ar pašvaldību digitālajā vidē.

Atjaunotās identitātes pamatā ir pilsētas atslēgas, kas ir Rīgas simbols jau kopš 13. gadsimta. Atslēgām katrs gadsimts devis jaunas formas, taču nemainīgs palicis viens – sakrustotas atslēgas ķetnu krusta aizsegā.

Atjaunotajā identitātē jeb grafiskajā zīmē apvienoti Rīgas atslēgu elementi, kas ir bijuši atšķirīgi dažādajos vēsturiskajos posmos – sākot ar senāko Rīgas atslēgu reprezentāciju 1226. gadā līdz ievērojamā latviešu grafiķa Anša Cīruļa zīmētajām atslēgām. Tas mūsdienīgo Rīgas grafisko zīmi sakņo pilsētas vēsturiskajās tradīcijās. Sakrustotās atslēgas atjaunotajā identitātē simbolizē arī plašās pilsētas un tās iedzīvotāju savstarpējo mijiedarbību un sadarbību.

Atjaunotās grafiskās zīmes vēsturisko skaidrojumu var noskatīties ŠEIT.

Pēdējo reizi Rīgas iestāžu identitāte un vadlīnijas aktualizētas 2012. gadā. Šajā laikā pašvaldībā radušies dažādi Rīgas simbolu lietošanas veidi, bet tie nebija regulēti iekšējos noteikumos un stila grāmatā. Līdz ar pilsētas grafiskās zīmes atjaunošanu, izstrādātas arī tās lietošanas vadlīnijas, kā arī top pašvaldības iekšējie vienotās vizuālās identitātes lietošanas noteikumi.

Vienlaikus pašvaldība pakāpeniski vienkāršo un sakārto arī saziņu ar iedzīvotājiem digitālajā vidē. Ja līdz šim savi sociālo tīklu konti bija virknei pašvaldības iestāžu, tad turpmāk to skaits tiks samazināts pēc satura strukturētās tematiskajās lapās. Šajās sociālo tīklu lapās rīdzinieki un pilsētas viesi varēs uzzināt par svarīgākajām pašvaldības aktualitātēm; iegūt praktiski pielietojamu informāciju par domes sniegtajiem pakalpojumiem; kā arī redzēt jaunumus saistībā ar izklaides un aktīvās atpūtas iespējām Rīgā.

Rīgas pašvaldības vizuālo identitāti aktualizējusi studija “Overpriced”, kurai ir ilgstoša pieredze korporatīvo identitāšu izstrādē, sadarbojusies arī ar citām pašvaldībām, kā arī vietējiem un starptautiskiem uzņēmumiem. Par savu darbu studija vairākkārt saņēmusi arī apbalvojumus.

0 Likes
927 Views

Comments are closed.

Skip to content

Šīs mājaslapas pārzinis ir Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments, kontaktinformācija: elektroniskā pasta adrese: pad@riga.lv. Informējam, ka mājaslapā tiek izmantotas tehniskās sīkdatnes, lai identificētu tīmekļa vietnes lietotāju sesijas laikā, un analītiskās sīkdatnes, lai apkopotu apmeklētāju statistikas datus. Lietojot šo mājaslapu, Jums ir iespēja pieņemt mājaslapas sīkdatņu izveidošanu un iespēja atteikties no mājaslapas sīkdatņu izveidošanas (ja vien Jūsu pārlūkprogramma nav iestatīta nepieņemt sīkdatnes). Jums jāņem vērā, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Attiestatīt savu piekrišanu sīkdatnēm iespējams sadaļā Sīkdatnes, kas atrodas mājaslapas kājenē. Papildus informācija par mājaslapas veidotajām sīkdatnēm apskatāma sadaļā Sīkdatnes

Sīkdatņu iestatījumi

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

Funkcionālās sīkdatnesOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

Statistikas sīkdatnesOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Sociālo mediju sīkdatnesOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

Reklāmas sīkdatnesOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

Citas sīkdatnesOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.