Šā gada nogalē tiks atklāta satiksme pār Dienvidu tiltu
2008. gada nogalē satiksmei tiks atklāts Dienvidu tilts, tādējādi rīdziniekiem un Rīgas viesiem būs pieejama vēl viena alternatīva Daugavas šķērsošanai Rīgā. Turklāt Dienvidu tilts būs pirmais no Rīgas tiltiem pār Daugavu, kurš neatdursies krustojumos.
Līdz ar tilta atklāšanu tiks pabeigta visa Daugavas šķērsojuma projekta 1. kārta, kuras būvniecība tika uzsākta 2004. gadā. Pēc atklāšanas uz tilta satiksme notiks trīs braukšanas joslās katrā virzienā, kā arī būs pieejami atsevišķi gājēju celiņi un pa vienam veloceliņam abos virzienos. Aprēķināts, ka jaunais tilts par aptuveni piekto daļu atslogos satiksmi uz Salu tilta.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora pienākumu izpildītājs Gvido Princis: „Visi būvniecības un plānošanas darbi šobrīd norit, kā plānots, un tiltu lietošanā iedzīvotājiem nodosim solītajos termiņos.”
Visa Daugavas šķērsojuma projekta, kas ir lielākais būvobjekts Baltijā pēdējos 25 gados, 1. kārta, kurā ietilpst arī paša tilta, kā arī estakāžu pāri Krasta un Maskavas ielai projektēšana un izbūve, izmaksās 85,5 miljonus latu. Dienvidu tilta, kura garums sasniedz 803 m, izmaksas ir 35,4 miljoni latu, tilta viena kvadrātmetra izmaksas ir Ls 1184. Finanšu kredīts projekta 1. kārtas īstenošanai ņemts uz 20 gadiem ar fiksēto procentu likmi 6,43%. Ekonomikas ministrijas Valsts būvinspekcija 2004. gadā veica sniegto projekta īstenošanas aprēķinu pārbaudi. Saskaņā ar pārbaudes rezultātiem būvniecības izmaksu aprēķins orientējoši atbilst būvniecības tirgus situācijai 2003. gadā.
Pirmās kārtas būvniecības tāmes kopsavilkums pieejams Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta (PAD) mājas lapā internetā www.rdpad.lv. Ar detalizētu tāmi uz 50 lappusēm ar aptuveni 3000 pozīcijām un apakšpozīcijām jebkuram interesentam iespējams iepazīties, piesakoties PAD Klientu apkalpošanas centrā pa tālruņiem 67105800, 67012889.
Daugavas Dienvidu šķērsojuma projekts sadalīts 3 būvniecības kārtās. 1. kārtā, kuras būvniecību uzrauga RD Pilsētas attīstības departaments, tiek uzbūvēts tilts un nobrauktuves no tā, 2. un 3. kārtā, kuru uzrauga RD Satiksmes departaments, tiks izbūvēti pievedceļi pie tilta, kuru kopējais garums sasniedz 8 km.
Daugavas Dienvidu šķērsojuma 3 kārtas (.pdf) </ />
Daugavas Dienvidu šķērsojuma projekta 1.kārta (.pdf)
Dienvidu tilta pagaidu pieslēgums Bauskas ielai (.pdf)
Daugavas Dienvidu šķērsojuma projekta 1.kārta (Daugavas laibais krasts) (.pdf)
Faktu lapa par Daugavas Dienvidu šķērsojuma projekta 1. kārtu (.doc)
Rīgas domes
Pilsētas attīstības departamenta
Sabiedrisko attiecību nodaļa