Rīgā norisināsies populārais Dānijas fotogrāfiju konkurss “Capture Your City”

No 1.marta līdz 1. maijam Rīgā, Milānā, Turīnā, Ļubļanā un Dānijas pilsētās  norisināsies starptautisks pilsētvides fotogrāfiju konkurss “Capture Your City”, aicinot vietējo kopienu iedzīvotājus vienā fotoattēlā izcelt savas pilsētas unikālās īpašības vai pat izaicinājumus. Labāko darbu autori iegūs vērtīgas balvas un iespēju gūt starptautisku atpazīstamību, iekļaujot savu fotoattēlu ikgadējā Dānijas Arhitektūras centra fotogrāfiju izstādē.

“Capture Your City” ir Dānijā lielākais iedzīvotāju fotogrāfiju konkurss, kuru organizē Dānijas Arhitektūras centrs. Ik gadu vērtēšanai tiek iesniegti ap 5000 darbu, kuros foto entuziasti vienā attēlā atspoguļo savu pilsētu tādu, kāda tā ir šodien. Šogad fotogrāfiju konkurss norisināsies jau devīto gadu un pirmo reizi tas iegūs starptautisku nozīmi. Konkurss ir kļuvis par Eiropas Savienības programmas “Jaunais Eiropas Bauhaus” projekta “DESIRE”, kurā piedalās Rīga, Milāna, Turīna, Amsterdama un Ļubļana, papildu aktivitāti.

Katru gadu konkursam tiek pieteikta jauna ar pilsētvidi saistīta tēma. Šā gada tēma tiks publicēta marta sākumā  vietnēs www.dac.dk un www.riga.lv. Viens no galvenajiem nosacījumiem ir, ka fotogrāfijai jābūt uzņemtai kādā no konkursa pilsētām.

Konkursā var piedalīties ikviens foto draugs un entuziasts, kas sasniedzis 18 gadu vecumu, neatkarīgi no nodarbošanās vai profesionālajām fotografēšanas iemaņām. Fotoattēlus neierobežotā skaitā varēs iesniegt, publicējot tos sociālo tīklu vietnē Instagram, tām pievienojot īpašu konkursa mirkļbirku jeb tēmturi, kā arī augšuplādēt konkursa mājas lapā www.dac.dk. Fotoattēlus var uzņemt gan ar fotokameru, gan mobilo tālruni un dalība konkursā ir bez maksas.

Dānijas Arhitektūras centra vecākā projektu vadītāja Kristina Neel Jacobsen pauž prieku:  “Mēs esam gandarīti par sadarbību ar Rīgas pašvaldību un citiem projekta partneriem un ceram fotokonkursa “Capture Your City 2024” laikā saņemt daudz vērtīgu Rīgas attēlu. Arhitektūra ietekmē ikdienas dzīvi neatkarīgi no vecuma, atrašanās vietas, etniskās piederības un dzimuma, vai arī zināšanām par to. Konkurss ir lielisks instruments, kā vienā fotoattēlā izcelt savas pilsētas unikālās vērtības, kas ir svarīgas katram indivīdam, un darīt tās zināmas arī citiem. Ar fotogrāfiju palīdzību mēģināsim saskatīt kultūras atšķirības un līdzības, kas caurvij Eiropu.”

“Mums ir prieks pievienoties šā gada “Capture Your City” konkursam. Rīga ir daudzveidīga pilsēta, un tās apkaimes ir pilnas ar kontrastiem. Mēs lepojamies ar lielāko jūgendstila ēku koncentrāciju pasaulē, kas nav sastopama nekur citur, bet tajā pat laikā 70% rīdzinieku dzīvo krasi atšķirīgā apbūvē, proti, tipiskajos padomju laika daudzdzīvokļu namos. Ceram, ka fotogrāfija, kas iegūs visaugstāko atzinību, būs no Rīgas,” skaidro Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētas arhitekta dienesta arhitekts, projekta “DESIRE” koordinators Rūdis Rubenis. 

Iesniegtos darbus vērtēs starptautiska žūrija, kuras sastāvā ir nozares profesionāļi, tostarp Rīgas pilsētas arhitekta dienesta ainavu arhitekte Arnita Verza. Žūrija noteiks trīs mākslinieciski vērtīgākos darbus un fotoattēlus, kuri tiks iekļauti šā gada starptautiskajā fotogrāfiju izstādē.

Fotoizstādes atklāšana un pirmo trīs laureātu apbalvošana notiks 6. jūnijā pie Dānijas Arhitektūras centra Kopenhāgenā un pasākuma tiešraidi varēs vērot attālināti. Pirmo trīs vietu laureātus apbalvos ar vērtīgām balvām. Pirmās vietas ieguvējs saņems “Interrail Pass for Europe” – bezmaksas ceļošanas karti Eiropas Savienības vilcienos. Fotogrāfiju izstāde Kopenhāgenā būs apskatāma no 6. jūnija līdz 1.oktobrim, bet vasaras mēnešos tā viesosies arī citās Eiropas pilsētās. Labākos darbus konkursa mājas lapā varēs aplūkot visu vasaru. Savu simpātijas balvu piešķirs arī Rīgas pašvaldība, novērtējot fotogrāfijas, kurās attēlota Rīga.

Fotokonkursu atbalsta filantropu apvienība “Realdania” un finansē Eiropas Savienības programmas “Jaunais Eiropas Bauhaus” projekts “DESIRE”, kura mērķis ir mudināt un iesaistīt vietējās kopienas iedzīvotājus pilsētvides veidošanā. Rīgā šī projekta galvenais objekts ir sociālā māja Ziepju ielā 11. Pērn mazāk aizsargātās iedzīvotāju grupas tika iesaistītas sava nama nākotnes pagalma plānošanā, bet šogad īpaša uzmanība tiks pievērsta blakus esošā dienas aprūpes centra “Mēness māja” teritorijai.

0 Likes
230 Views

Comments are closed.

Skip to content

Šīs mājaslapas pārzinis ir Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments, kontaktinformācija: elektroniskā pasta adrese: pad@riga.lv. Informējam, ka mājaslapā tiek izmantotas tehniskās sīkdatnes, lai identificētu tīmekļa vietnes lietotāju sesijas laikā, un analītiskās sīkdatnes, lai apkopotu apmeklētāju statistikas datus. Lietojot šo mājaslapu, Jums ir iespēja pieņemt mājaslapas sīkdatņu izveidošanu un iespēja atteikties no mājaslapas sīkdatņu izveidošanas (ja vien Jūsu pārlūkprogramma nav iestatīta nepieņemt sīkdatnes). Jums jāņem vērā, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Attiestatīt savu piekrišanu sīkdatnēm iespējams sadaļā Sīkdatnes, kas atrodas mājaslapas kājenē. Papildus informācija par mājaslapas veidotajām sīkdatnēm apskatāma sadaļā Sīkdatnes

Sīkdatņu iestatījumi

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

Funkcionālās sīkdatnesOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

Statistikas sīkdatnesOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Sociālo mediju sīkdatnesOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

Reklāmas sīkdatnesOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

Citas sīkdatnesOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.