Mērķis
Projekta apraksts
Dižozolu iela tiek aplūkota kā Ziepniekkalna apkaimes centrs. Dižozolu iela ir ērti sasniedzama no visām Ziepniekkalna daļām, savieno abus Ziepniekkalna tirgus laukumus, kā arī nozīmīgākās sabiedriskā transporta pieturvietas, uz tās atrodas divi moderni bērnudārzi un daudz mazu veikaliņu. Dižozolu ielai ir milzīgs potenciāls, kas veidojot atbilstošu dizainu, var kļūt arī par platformu visdažādākajām aktivitātēm – sportam, modei, mākslai, mūzikai vai tirgum.
Projekta ideja piedāvā radošu risinājumu – garākais soliņš Rīgā, blakus garākajai dzīvojamajai ēkai pilsētā. Garākais soliņš Rīgā kā vieta, kur sanākt un sākt radīt, ar mērķi ik dienas apstāties, paskatīties un apmainīties domām. Jau šobrīd iela kalpo kā tranzīta zona cilvēkiem dodoties uz sabiedrisko transportu, ejot iepirkties vai pavadot bērnus uz bērnudārzu. Projekta realizācijas gadījumā iespējams veicināt ekonomisko aktivitāti Ziepniekkalnā.
Pilsētas teritorijas plānojuma 2006. – 2018.gadam risinājums ir labvēlīgs Dižozolu ielas attīstībai kā galvenajam publiskās ārtelpas – iedzīvotāju komunikācijas koridoram Ziepniekkalnā, jo tam pieguļ gan jaukta tipa apbūve – dzīvojamās ēkas, bērnudārzi, tirdzniecības un pakalpojumu ēkas. Projekta mērķi saskan ar Rīgas attīstības mērķiem – dzīve pilsētā ar kvalitatīvām apkaimēm, kur prioritātes ir pilsētas apkaimju unikalitātes un līdz ar to pilsētas daudzveidības saglabāšana, kas ietver arī degradēto teritoriju revitalizācijas projektu realizāciju.
Darba apjoms
- CEĻI UN LAUKUMI – galvenās plānotās aktivitātes:
– Veidot gājējiem draudzīgāku ielu šķērsprofilu;
– Auto josla tiek saglabāta, samazinot tās platumu uz minimāli nepieciešamo;
– Nodalīta zona auto transportam no iedzīvotāju rekreācijai nepieciešamās zonas;
– Pārveidots Valdeķu ielas šķērsgriezums, atvirzot gājēju joslu tālāk no ielas malas un veidojot gar ielu stādījumus;
– Ielas galā, kur tā pieslēdzas Valdeķu ielai, paredzēta jau esošās sabiedriskā transporta pieturvietas un ielas šķērsgriezuma uzlabošana;
– Auto novietņu organizēšana apkārt esošajos pagalmos, veidojot zaļo laukumu struktūru un radot tajos gājēju celiņu tīklu;
– Projektā paredzēts saglabāt lielākās jau esošās auto novietnes un izbūvēt papildus stāvvietas ielu malās un pagalmos, novēršot iespēju tās glabāt zaļajā zonā;
– Īslaicīgas uzturēšanās stāvvietas tikai pie bērnu dārziem;
– Atšķirīgi ielas segumi, lietusūdens teknes, apmalītes, vietas kokiem u.c. - LABIEKĀRTOJUMS, APRĪKOJUMS – galvenās plānotās aktivitātes:
– 3-dimensionāla soliņa struktūra atpūtai, galda spēlēm, sarunām, riteņu novietošanai vai piknikam. Dizains piesaistītu iedzīvotāju uzmanību un aicinātu uz gājēju ielas uzkavēties ilgāk.
– Soliņa virsmā paredzētas dažas vietas ar paaugstinājumu, kur novietot skulptūras vai citus vides objektus. Tas varētu būt arī veids, kā dot vietējiem māksliniekiem un skolēniem iespēju izstādīt darbus sava rajona publiskajā telpā. Tas piesaistītu tūristus, kā arī nodrošinātu Ziepniekkalna atpazīstamību.
– Šobrīd Dižozolu ielā ir gandrīz neeksistē zaļā telpa – visā ielas garumā ir paredzēti zaļie stādījumi un atpūtas vietas;
– Paredzēts veidot no jauna un pastiprināt esošās zaļās saiknes starp ēkām perpendikulāri Dižozolu ielai;
– Dižozolu ielas daļā, zaļās saiknes veidot kā atsevišķas apstādījumu grupas;
– Apstādījumi: Tunberga bārbele, Japānas spireja, Zvīņainais kadiķis, Parastā priede, Parastā kļava, Amerikas liepa;
– Pārvietojamas puķu kastes, dobes, koki paēnai, drenāža u.c. aprīkojums;
– Paredzēti speciāli velosipēdu novietošanas punkti ar metāla rokturiem. Tie var tikt izmantoti arī kā suņu piesiešanas vietas pie veikaliem un kafejnīcām.
– Ik pa 30 metriem izvietotas atkritumu tvertnes, kuras iekļautos kopējā dizainā un neizbojātu vienoto tēlu. Tās varētu tikt iestrādātas betona struktūrā. Izvietojot pietiekamu skaitu šādu tvertņu skaitu, tiktu nodrošināta ielas tīrība;
– Pašreiz nojaukto betona karkasu vietā plānoti jaunu tirdzniecības un pakalpojumu vietu apjomi;
– Šobrīd Dižozolu ielas apgaismojums ir blāvs un nepietiekošs. Jaunais risinājums piedāvā kompleksu trīs līmeņu apgaismojumu. Pirmais ir soliņa augstuma lentveida LED gaismas, kas izgaismo ietves segumu, otrais – 3,5 metrus augsti gaismekļi, kas piestiprināti pie soliņa pamatnes un izgaismo gājēju zonu, bet trešais līmenis ir braucamās daļas apgaismojums otrā ielas pusē. - PAZEMES KOMUNIKĀCIJU REKONSTRUKCIJA – ūdensvadu, gāzesvadu, siltumvadu, kanalizācijas, notekūdeņu iekārtu, elektrības kabeļu, telekomunikāciju kabeļu un to kanalizācijas cauruļu, kanālu un komunikāciju tuneļu, ārējo pneimatisko atkritumvadu u.c. remontdarbi.
Plānotās aktivitātes
- Plānošanas un arhitektūras uzdevuma (PAU) un Tehnisko noteikumu saņemšana;
- Tehniski ekonomiskā pamatojuma (TEP) sagatavošana;
- Skiču un tehniskā projekta izstrāde;
- Labiekārtošanas darbi.
Papildu informācija
Sagatavošanas laiks
2012.gada augusts – 2016.gada decembris
Īstenošanas laiks
Līdz 2018.gada decembrim.
Sagatavošanas izmaksas
Tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde: EUR 4 985,99
Skiču un tehniskā projekta izstrāde: EUR 232 426,11
Precīzas projekta „Dižozolu ielas rekonstrukcija” īstenošanas izmaksas ir iespējams iegūt tikai pēc tehniskā projekta izstrādes.
Finansējuma avoti
Projekta realizācijai tiek plānots piesaistīt Eiropas Savienības struktūrfondu finanšu līdzekļus 2014. – 2020.gada programmēšanas periodā. Projekta iespējamie finansējuma avoti: Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējums un Rīgas pilsētas pašvaldības līdzfinansējums.
Kontaktinformācija
Armands Rabovičs
Tālrunis: +371 67 105 565
E-pasts: armands.rabovics@riga.lv