Piešķir finansējumu ar Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas izbūvi saistītās infrastruktūras integrēšanai pilsētvidē
Lai veiksmīgi iekļautu Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas izbūvi apkārt esošajā pilsētvidē atbilstoši ilgtspējības principiem un nodrošinātu Atveseļošanās un noturības mehānisma (turpmāk – ANM) starpinstitucionālo sadarbības projektu tehnisko un finansiālo sagatavošanu, Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas sēdē nolemts atbalstīt Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas izbūves saistītās infrastruktūras projekta un ANM projektu būvniecības ieceres dokumentācijas sagatavošanu. No Rīgas pilsētas infrastruktūras fonda iepriekšminētajām aktivitātēm nolemts piešķirt daļu no viena miljona eiro, kas paredzēts vairāku projektu iniciatīvu īstenošanai.
Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas izbūve paredz ievērojamus transporta un infrastruktūras pārkārtojumus Rīgas centrā, uzlabojot sasaisti starp Maskavas apkaimi, galvaspilsētas centru un Daugavas kreisā krasta teritoriju, tostarp, likvidējot dzelzceļa uzbērumu gar autoostu un dzelzceļu, tā vietā izvietojot estakādi, un dzelzceļa uzbērumu zem stacijas, nodrošinot gājēju un velo savienojumus starp Daugavas krastiem.
Dzelzceļa līnijas Rail Baltica izbūves laikā Rīgas Centrālo staciju paredzēts veidot kā mūsdienīgu un starptautisku multimodālu transporta mezglu, kas savienos ātrgaitas dzelzceļu ar lidostu “Rīga” un reģionālo satiksmi.
Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnija Rail Baltica ir nacionālo interešu objekts. Turklāt tas ir lielākais infrastruktūras projekts Baltijas reģionā pēdējo 100 gadu laikā. Šī projekta sekmīgā ieviešanā Latvija un t.sk. Rīgā iesaistītas vairāki partneri. Rīgas pašvaldība 2016. gadā sāka Rail Baltica dzelzceļa trases teritorijas Rīgas pilsētā lokālplānojuma izstrādi. Vienlaikus pašvaldība strādā pie plānošanas nosacījumu un tehnisko noteikumu izstrādes atsevišķiem būvniecības posmiem. Lai nodrošinātu izmantojamus un inženiertehniski iespējamus lokālplānojuma risinājumus, teritorijas plānošana tiek veikta paralēli būvprojektēšanai un lokālplānojuma process ir pakārtots nacionālo interešu objekta ieviešanas procesam.
2019. gadā ir sākta Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas un ar to saistītās infrastruktūras projektēšana, bet 2020. gadā – būvniecība.
ANM Rīgas pilsētas pašvaldība paredz vairākas aktivitātes ilgtspējīgas mobilitātes un publiskās ārtelpas attīstībai un iekļaušanai esošajā pilsētvidē, pielāgojot esošo un veidojot jaunu ilgtspējīgu pilsētvides infrastruktūru, tostarp sešu mobilitātes punktu izveidi, veloinfrastruktūras attīstību Rīgas metropoles areālā, metrobusa līnijas un ar to saistītās velo infrastruktūras izbūvi Dzelzavas ielā u.c.
ANM ir jauna Eiropas Komisijas centralizēti pārvaldīta budžeta programma, kuras mērķis ir veicināt Eiropas Savienības ekonomisko, sociālo un teritoriālo kohēziju, stiprinot dalībvalstu noturības un pielāgošanas spējas ar mērķi mazināt krīzes radīto sociālo un ekonomisko ietekmi un atbalstīt pāreju uz zaļo un digitālo ekonomiku, lai tādējādi veicinātu ES ekonomikas izaugsmes potenciālu un darba vietu radīšanu, veicināt ES klimata mērķu 2030. gadam sasniegšanu un klimata neitralitātes 2050. gadam mērķu sasniegšanu.