Notiek diskusijas par Torņakalna attīstību
27.novembrī notika diskusija par izglītības un kultūras objektu attīstību Torņakalnā. Diskusija norisinājās Administratīvā centra Torņakalnā detālplānojuma 1.redakcijas sabiedriskās apspriešanas ietvaros.
Tikšanās ar iedzīvotājiem par detālplānojuma risinājumiem notiks šī gada 9.decembrī plkst.17:00 Rīgas domē, Rātslaukumā 1, Sēžu zālē. Šī sanāksme tiek organizēta kopā ar būvniecības ieceres „Rīgas brīvostas savienojums ar Via Baltica dienvidu ievadu Rīgā” prezentāciju. Savukārt, šo piektdien, 4.decembrī plkst.10:00 norisināsies profesionālā diskusija par satiksmes un inženierkomunikāciju infrastruktūras attīstību. Visas diskusijas iespējams vērot tiešraidē portālā www.riga.lv.
Diskusijā par izglītības un kultūras objektu attīstību Torņakalnā piedalījās 45 dalībnieki no Latvijas Universitātes, Valsts Kultūras Pieminekļu aizsardzības inspekcijas, Rīgas domes, Latvijas Arhitektu savienības, Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja, Vides aizsardzības kluba, projektēšanas birojiem un citi interesenti.
Diskusijas dalībnieki atzinīgi novērtēja izstrādāto detālplānojuma priekšlikumu, kurš paredz izveidot divus jaunus laukumus, kurus Torņakalna apkaimes iedzīvotāji varētu izmantot sabiedriskajām aktivitātēm. Diskusijas laikā notika viedokļu apmaiņa arī par dzelzceļa muzeja ritošā sastāva kolekcijas izvietojumu un par infrastruktūras attīstības jautājumiem. Vairākums diskusijas dalībnieku piekrita idejai, ka Torņakalna jaunā Administratīvā centra teritorijas nākotne slēpjas Rīgas domes sadarbībā ar Latvija Universitāti, jo šīs mācību iestādes izvietošana Torņakalnā, piešķirtu šai apkaimei jaunu attīstības impulsu. Turklāt detālplānojuma teritorija attīstāma ne tikai kā akadēmiskais centrs, bet arī kā inovāciju un jauno tehnoloģiju centrs.
Administratīvā centra Torņakalnā detālplānojuma 1.redakcijas materiāli līdz 21.12.2009. apskatāmi Rīgas domē, 3.stāvā, Rātslaukumā 1, Rīgas pilsētas būvvaldes Klientu apkalpošanas centrā, Amatu ielā 4, Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcijas vestibilā, Eduarda Smiļģa ielā 46, pie Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja, Uzvaras bulvārī 2/4, kā arī internetā: www.rdpad.lv , sadaļā „Sabiedriskās un publiskās apspriešanas”.
Rakstiski priekšlikumi līdz 21.12.2009., adresēti Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētplānošanas pārvaldei, sūtāmi pa pastu vai iesniedzami Rīgas pilsētas būvvaldes Klientu apkalpošanas centrā Amatu ielā 4 vai visos Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centros. Viedokli un priekšlikumus var izteikt arī elektroniski portālā: www.riga.lv, sadaļā “e-pakalpojumi, Sabiedriskās un publiskās apspriešanas“.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments aicina piedalīties arī speciāli izveidotajā aptaujā par Administratīvā centra Torņakalna teritorijas turpmāko attīstību. Aptaujas anketā iekļauti 5 jautājumi ar detālplānojuma izstrādes gaitā speciālistu piedāvātiem atbilžu variantiem un iespēju piedāvāt savus risinājumus. Visi interesenti aicināti atbildēt uz jautājumiem par dažādu detālplānojuma teritorijas funkciju attīstību, par nepieciešamiem sabiedriskā transporta veidiem, kas būtu jāattīsta Torņakalna dzelzceļa stacijas tiešā tuvumā, lai nākotnē izveidotu vienotu sabiedriskā transporta mezglu, par Latvijas dzelzceļa muzeja saglabāšanu un attīstību Torņakalnā un par plānotiem publiskās ārtelpas elementiem. Aptauja pieejama visās priekšlikumu iesūtīšanas vietās, kā arī mājas lapā www.rdpad.lv .
Rīgas teritorijas plānojumā 2006.-2018.gadam ir paredzēta Rīgas plānojuma struktūras attīstība, kas balstīta uz tās vēsturiskās bāzes, tajā pat laikā sniedzot pilsētai jaunas attīstības iespējas. Kā kontrastējošs, moderns akcents Daugavas kreisajā krastā iepretim Vecrīgai ir plānots jaunais Rīgas centrs. Torņakalna administratīvā centra teritorija ir daļa no plānotā jaunā Rīgas centra, kura attīstība plānota ap divām galvenajām pilsētas transporta maģistrālēm – Kalnciema ielu un Daugavgrīvas ielu.
Plānots, ka Torņakalna administratīvas centrs būs viena no Rīgas aktīvākajām vietām. Kā galvenie teritorijas attīstības stūrakmeņi ir definēts jaunais Rīgas domes administratīvais komplekss, no vienas puses, un Latvijas Universitātes ēkas, no otras puses.
Ņemot vērā teritorijas mērogu un novietojumu pilsētā, tās nozīmi un funkcionalitāti, izstrādāta apstādījumu un labiekārtojuma koncepcija, galvenokārt uzsverot ielu apstādījumus, kuri ir daļa no teritorijas publiskās ārtelpas. Koncepcija nosaka ielu apstādījumu struktūru telpā un labiekārtojuma elementus publiskās telpas kvalitātes palielināšanai. Kā būtisks publiskās ārtelpas elements teritorijā tiek saglabāts esošais Dzelzceļa muzejs, paredzot tā ārtelpu pārveidot no daļēji slēgtas teritorijas uz telpiski atvērtu un publiski pieejamu teritoriju. Projektā liela nozīme ir arī sasaistei ar teritorijas pierobežā plānotajām ēkām – Nacionālo bibliotēku un koncertzāli.
Detālplānojumā liela uzmanība ir pievērsta tieši gājēju un velobraucēju labsajūtai un drošībai, paredzot plašus un sazarotus gan gājēju, gan velobraucēju ceļus.
Lai nākotnē veidotu vienotu un ērtu sabiedriskā transporta mezglu – ir izskatīti priekšlikumi jaunas Torņakalna dzelzceļa stacijas izbūvei vienotā kompleksā ar reģionālo autoostu, kā arī izstrādāti priekšlikumi jaunu pilsētas tramvaja līniju izbūvei.
Atbilstoši Rīgas teritorijas plānojumam detālplānojuma teritoriju šķērso pilsētas nozīmes maģistrāle, kura ir ļoti būtiska ne tikai attīstāmās teritorijas, bet arī visas pilsētas kopējā transporta sistēmā. Transporta savienojuma Raņķa dambis – Vienības gatve veiksmīgs risinājums ļaus attīstīties gan plānotai teritorijai, gan daudziem pašreiz jau uzsāktiem attīstības projektiem Rīgas jaunā centra teritorijā, kā Daugavgrīvas ielas tā arī Ķīpsalas rajonā. Detālplānojumā ir izstrādāta rezervējamās trases novietne, ietverot divus šķērsojuma (tuneļa) risinājumu variantus. Detālplānojumā ir izstrādāta arī pilsētas un vietējās nozīmes ielu un ceļu shēma, ņemot vērā veiktās transporta plūsmu analīzes un prognozes, transporta būvju attīstību un plānoto ielu hierarhiju. Daļu no transporta infrastruktūras objektiem rezervētās teritorijas plānots izmantot arī daudzstāvu autostāvvietu būvniecībai, papildus tām autostāvvietām, kas tiks veidotas pie katra konkrētā objekta atsevišķi.
Detālplānojuma izstrādātājs: SIA „METRUM”.
RD Pilsētas attīstības departamenta
Sabiedrisko attiecību vadītāja Marija Ābeltiņa