Minecraft spēļošanas aktivitāte Bolderājā
Aktivitātes mērķis
Mērķis bija radīt iespēju vietējās kopienas jauniešiem uzzināt vairāk par Bolderājas un Daugavgrīvas kultūrvēsturiskajiem objektiem, nozīmīgiem notikumiem un personībām, šim nolūkam izmantojot platformas Minecraft Education Edition iespējas, tādejādi stiprinot vietējo jauniešu saikni ar savām apkaimēm un veicinot piederības sajūtu.
Aktivitāte ir daļa no projekta “Kultūras plānošana kā metode sociālajai inovācijai pilsētās – UrbCultural Planning”, kurā vienlaikus aktivitātes virsmērķis ir stiprināt sadarbību Baltijas jūras reģionā t.sk. nodrošināt starptautisku zināšanu pārnesi caur spēļošanas aktivitāti izmanotojot Minecraft virtuālo rīku. Paralēli, Minecraft rīks spēļošanas aktivitātē tiek izmantots arī Gdaņskā (Polija) un Ķīlē (Vācija).
Uzdevumi
- Rīgas pilsētas kartes integrēšana Minecraft Education Edition vidē;
- Minecraft spēļošanas pieejas metodoloģijas izstrāde;
- Jauniešu iesaiste Minecraft Education Edition rīka pielietošanā kultūras plānošanas aktivitātē (digitālā klase);
- Rezultātu apkopošana;
- Pieredzes pārnese Baltijas jūras reģionā t.sk. dalība projekta konferencē Gdaņskā (Polijā).
Ieviešanas plāns
Plānotās aktivitātes tiek iedalītas trīs posmos:
1. Rīgas Minecraft Education Edition kartes izmantošana Bolderājas spēļošanas aktivitātē (Digitālās klases izveide);
2. Aktivitātes kopsavilkums;
3. Aktivitātes pārnese un pieredzes apmaiņa Baltijas jūras reģionā.
Rīgas Minecraft kartes izmantošana Bolderājas spēļošanas aktivitātē (Digitālās klases izveide)
Sadarbībā ar projekta partneriem no Norvēģijas, ir izveidota Rīgas Minecraft Education Edition karte uz kuras pamata tiek ieviesta aktivitāte Bolderājas Mūzikas un mākslas skolā.
Aktivitātes dizaina izstrādes procesā tika veiktas konsultācijas ar Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamentu, Rīgas domes Informācijas un tehnoloģiju centru un Bolderājā esošajām izglītības iestādēm – Rīgas 19.vidusskolu un Bolderājas Mūzikas un mākslas skolu. Galveno lomu aktivitātes ieviešanā uzņēmās Bolderājas Mūzikas un mākslas skola, bet Rīgas 19.vidusskola digitālās klases izveidē iesaistījās ar izpētes un informācijas materiāliem. Aktivitātes plānu un metodoloģiju izstrādāja Datorzinību centrs sadarbībā ar Bolderājas Mūzikas un mākslas skolu.
Aktivitātes ietvaros 8 skolēni vecumā no 10 līdz 14 gadiem šogad no februāra līdz novembra beigām strādāja pie 8 Bolderājas/Daugavgrīvas kultūrvēsturisko objektu integrēšanas Rīgas Minecraft Education Edition kartē, nodarbības norisinājās Bolderājas Mūzikas un mākslas skolas mākslas nodaļas digitālajā klasē.
Dizaina izstrādes kultūrvēsturiskie objekti:
· Bolderājas Mūzikas un mākslas skola;
· Daugavgrīvas cietoksnis;
· Bolderājas Jaunavas Marijas Debesīs uzņemšanas Romas katoļu baznīca;
· Bolderājas luterāņu draudzes baznīca;
· Rīgas 19.vidusskola;
· Daugavgrīvas bāka;
· Bolderājas pareizticīgo baznīca;
· Loču kanāla krastmala.
Šī gada februārī skolēni uzsāka mācības digitālajā klasē, kurā sadarbojoties ar Rīgas 19.vidusskolu veica kultūrvēsturisko objektu priekšizpēti, lai ievāktu informāciju par kultūras objektu vēsturi t.sk. vizuālos un tekstuālos materiālus, kuri tālāk tika analizēti pedagoga vadībā.
Nākamais posms noritēja Minecraft Education Edition vidē, kur digitālajā Rīgas Minecraft Education Edition kartē tika atveidoti konkrētie kultūrvēsturiskie objekti, vienlaicīgi detalizējot to apkārtni atbilstoši reālajā dzīvē esošajai ainavai. Paralēli tam, objekti tika papildināti ar vēsturisko informāciju un iekļauti kā izglītojoši uzdevumi.
Šīs aktivitātes ieviešanas rezultātā projekta “UrbCultural Planning” Rīgas komanda cer, ka iesaistītajiem jauniešiem veidosies ciešāka saikne ar savu apkaimi un tās vēsturi, stiprinot jauniešos lokālpatriotismu un saikni ar vietējo apkaimi. Tāpat, aktivitātes beigās, digitālo klasi ir paredzēts demonstrēt citiem Rīgas izglītības iestāžu jauniešiem. Gala rezultātu paredzēts nodot jebkuriem interesentiem, kuri vēlēsies šādu aktivitāti ieviest mācību procesā.
Aktivitātē iesaistītie sadarbības partneri
Bolderājas mākslas un mūzikas skola, Rīgas 19.vidusskola, Datorzinību centrs, Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments, Rīgas domes Informācijas tehnoloģiju centrs, Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments, Microsoft Latvia Izglītības biznesa attīstības sektors, Geoboxers (Dānija), Inland Norway Lietišķo zinātņu augstskola, Skovdes universitāte (Zviedrija).
Video par Minecraft spēļošanas aktivitātes norisi Bolderājas Mūzikas un mākslas skolā iespējams apskatīt šeit: https://youtu.be/f7XS8FBFPWk
Kontakti
Dagnis Samausks
Projekta UrbCultural Planning stratēģiskās plānošanas eksperts
Amatu iela 4, 415.kab., Rīga, LV-1050
E-pasts: dagnis.samausks@riga.lv
Tālrunis: +371 67105558