Īstenojot metrobusa projektu Dzelzavas ielā, labiekārtos Purvciema infrastruktūru
Īstenojot metrobusa projektu Dzelzavas ielā, rīdzinieki iegūs ātru kvalitatīvu sabiedriskā transporta līniju, turklāt, pateicoties apstādījumiem un mūsdienīgiem labiekārtojuma elementiem, būtiski mainīsies Purvciema apkaimes centrālās ielas raksturs. Šādas atziņas izskanēja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta organizētajā tiešsaistes pasākumā 22. martā, kura mērķis bija iepazīstināt plašāku sabiedrību ar metrobusa līnijas projekta priekšizpētes risinājumiem.
Pasākuma dalībnieki vispirms tika detalizēti iepazīstināti ar priekšizpētē izstrādātajiem risinājumiem, diskusiju sadaļā interesentiem tika dota iespēja saņemt atbildes uz interesējošiem jautājumiem, kā arī sniegt rekomendācijas turpmākai projekta attīstības fāzei, norādot uz niansēm, kurām turpmāk būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība. Projektam šogad plānots uzsākt projektēšanu, izbūves darbu noslēgšana paredzēta līdz 2026. gada vidum. Ar pasākuma videoierakstu iespējams iepazīties šeit:
Jau ziņots, ka metrobusa līnijas projekts paredz no autosatiksmes neatkarīgas sabiedriskā transporta brauktuves izveidi Dzelzavas ielā starp J. Zemitāna tiltu un līnijas galapunktu Juglas ielā pie tirdzniecības centriem IKEA un “Sāga”. Pa brauktuvi, piešķirot luksoforu prioritāti sabiedriskajam transportam, plānots organizēt sabiedrisko transportu Dzelzavas ielā, bet virzienā uz jauno galapunktu Juglas ielā plānots pagarināts 23. trolejbusa maršruts no Centrālās stacijas. Vienlaicīgi tiks izbūvēts neizbūvētais Dzelzavas ielas posms. Ielas garumā tiks sakārtotas ietves un krustojumi, pieturvietu labiekārtojums, izbūvēti kvalitatīvi veloceļi un jaunas gājēju pārejas. Paredzēta iespēja perspektīvā pielāgot izbūvēto infrastruktūru tramvaja satiksmei. Plānojot jauno metrobusa līniju, liela uzmanība tiek veltīta mūsdienīga sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai un pievilcīgai pilsētvidei.
Īstenojot projektu, galvenais rīdzinieku ieguvums ir augstas kvalitātes sabiedriskais transports apkaimē ar lielāko iedzīvotāju skaitu Rīgā – Purvciemā – kas nodrošinās ātru un ērtu sabiedriskā transporta savienojumu uz strauji augošo Dreiliņu apkaimi. Savukārt Zemitānu stacijā iecerēts, ka pasažieri varēs ērti pārsēsties uz jaunajiem, bieži kursējošajiem elektrovilcieniem un īsā laikā nokļūt Pārdaugavā, tostarp pat Bolderājā.
Projekts ir daļa no Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas, kuras mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju t.sk. pasažieru autotransporta lietotāju novirzīšanu uz sabiedrisko, sliežu un velo transportu, tādējādi sekmējot transporta negatīvās ietekmes uz vidi samazinājumu.
Labdien!
Par metrobusa projektu Dzelzavas ielā. Izlasīju un apskatīju zīmējumus, kuriem vajadzētu koncentrēti parādīt ieceres kodolu. Nesaprotu. Tas ir, būtu jau skaisti, ja tas darbotos, tikai kā tas iespējams? Zīmējumos redzamas 3 atsevišķas brauktuves un visi tie parāda situāciju pie TC Minska. Galvenais motīvs un skaidrojumi tajos- apstādījumi- it kā tas būtu pats nozīmīgākais. Te rodas daudz jautājumu- vai tiešām pasažieriem, kas vēlēsies izmantot šo satiksmes konstrukciju, būs katru reizi jāšķērso intensīvas satiksmes brauktuve- lai no kuras puses tai tuvotos? Kā izskatīsies šī ceļa ar 3 brauktuvēm šķērsojumi ar citām intensīvas satiksmes ielām un cik laika vajadzēs, lai to šķērsotu- gan gājēji gan braucēji? Paredzu, ka visos šķērsojumos krustojuma šķērsošanas laiks, ieskaitot atļaujošā luksofora signāla gaidīšanu, palielināsies, turklāt paredzu, ka daži kreisie pagriezieni vispār vairs nebūs iespējami. Kā tas ietekmēs satiksmes plūsmu? Vai tiešām 3 brauktuvju konstrukcija dod būtiskas priekšrocības pret divu brauktuvju konstrukciju, pat neskaitot to, ka tā maksās ap 2x dārgāk?