Atbalsta Ziemeļu koridora trases 2.posma trešā varianta tālāko izstrādi
Rīgas dome 2010.gada 6.jūlijā atbalstīja Ziemeļu koridora trases 2.posma trešā varianta tālāko izstrādi. Šajā variantā automaģistrāles trase virzās pa tuneli zem Meža kapu dienvidu daļas, Bukultu ielas rajonā virzās zemes līmenī, bet no Ganību dambja līdz Daugavgrīvas ielai pašlaik plānots augstais tilts pāri Daugavai.
Šis domes lēmums nepieciešams, lai turpinātu darbu pie Ziemeļu koridora projekta turpmākās virzības un izstrādātu skiču projektu vienai konkrētai maģistrāles trasei. Maģistrāles 2. posma skiču projekta pabeigšanu līdzfinansē Eiropas Savienība.
Pēc lēmuma pieņemšanas varēs noņemt apgrūtinājumus tām zemēm, kuras skāra citi analizētie trases risinājumi.
Izskatot šo jautājumu, diskusiju ietvaros dome pauda atbalstu arī Pilsētas attīstības komitejas priekšlikumam uzdot Ziemeļu koridora vadības komitejai izvērtēt arī citus iespējamos Daugavas šķērsojuma variantus, lai noteiktu, kurš no tiem ir ekonomiski izdevīgākais un pilsētas attīstībai piemērotākais. Jāatzīmē, ka Ziemeļu transporta koridora trases 2.posma sabiedriskās apspriešanas laikā 76% iedzīvotāju, kuri piedalījās sabiedriskajā apspriešanā, atbalstīja tieši trešo trases variantu, kā arī šis variants ir projekta tehnisko ekspertu atbalstītākais variants.
Ar ES atbalstu Ziemeļu koridora projekta sagatavošana uzsākta 2005. gadā. Ziemeļu transporta koridors ir lielākais infrastruktūras objekts Baltijas valstīs pēdējo 30 gadu laikā. Tā īstenošanas rezultātā tiks uzbūvēts ērts ātrsatiksmes autoceļš, kas šķērsos Rīgu rietumu – austrumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru un izveidojot Rīgas apvedceļa ziemeļu daļu. Paredzēts, ka trase pieslēgsies pilsētas infrastruktūrai ar 12 jauniem daudzlīmeņu krustojumiem. Ziemeļu koridora plānotais garums ir aptuveni 30 km.
Vairāk informācijas www.ziemelukoridors.lv.
Oficiālais paziņojums par lēmuma akceptēšanu