Aicina dalīties ar stāstiem par Rail Baltica topošajām pieturvietām
SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” uzsākusi projektu “Rail Baltica pieturvietu stāsti”, lai izveidotu Rail Baltica pieturas punktu aprakstus Latvijā.
Iedzīvotāji līdz 14. jūnijam aicināti iesūtīt stāstus, kas raksturo vietas, kur nākotnē pieturēs Rail Baltica vilcieni. Stāstus iespējams klausīties un iesūtīt te: https://edzl.lv/staciju-karte. Interaktīvajā kartē arī redzamas tās Rīgas apkaimes, ko šķērsos Rail Baltica dzelzceļa līnija.
Plašāka informācija par projektu: https://edzl.lv/aktualitates/projekta-jaunumi/sakts-projekts-iedzivotaju-iesaistei-rail-baltica-mobilitates-veidosana-regionos-un-riga
Rail Baltica projektā Latvijā paredzēti 16 mobilitātes punkti uz Eiropas platuma sliežu ceļa un viens uz esošā platuma sliežu ceļa. Tie atradīsies Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā, Bauskā un Āgenskalnā.
Rail Baltica ir Baltijā lielākais infrastruktūras projekts pēdējo 100 gadu laikā ar mērķi integrēt Latviju, Lietuvu un Igauniju vienotajā Eiropas dzelzceļu tīklā, nodrošinot augstas kvalitātes dzelzceļa savienojumu ar lielākajiem Rietumeiropas ekonomikas, administratīvajiem un kultūras centriem.
Rail Baltica kopējais garums plānots 870 km, no kuriem 263 km ir Latvijas teritorijā un ap 20 km – Rīgā, šķērsojot galvaspilsētu blakus esošajam dzelzceļam posmā no Rīgas-Stopiņu novada robežas caur Šķirotavu, Ķengaragu, Maskavas forštati, Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju. Turpinājumā tiek veidots Centrālās dzelzceļa stacijas savienojums ar starptautisko lidostu “Rīga”, šķērsojot Pārdaugavu blakus esošajai Jūrmalas dzelzceļa līnijai un aiz Imantas stacijas caur Zolitūdes un Mūkupurva apkaimēm, veidojot jaunu dzelzceļa atzaru līdz Rīgas-Mārupes novada robežai.