Viens no būtiskākajiem elementiem Eiropas pilsētu klimata pielāgošanās stratēģiju īstenošanai ir iedzīvotāju mobilitātes paradumu izmaiņu veicināšana, uzlabojot gājēju un mikromobilitātes rīku lietotāju pārvietošanās iespējas, atbilstoši uzlabojot publisko ārtelpu. JUST STREETS projektā plānotie uzlabojumi veicinās gājēju drošību un veidos viņiem veselīgu, taisnīgu un patīkamu dzīves telpu, uzlabojot sociālās dzīves kvalitāti.
Rīgas projekta ietvaros izvēlētajā pilotapkaimē tiks veikta publiskās ārtelpas mobilitātes infrastruktūras analīze no drošības un kvalitātes viedokļa, lai precīzi noteiktu un ieviestu nepieciešamos uzlabojumus un maza mēroga labiekārtojumu risinājumus. Iegūtā datu analīze ļaus izmantot projekta gaitā izstrādātos priekšlikumus, veidojot drošu ielu vadlīnijas un īstenot līdzīgus risinājumus arī citās apkaimēs.
Projekta mērķis
Veicināt neaizsargātāko sabiedrības grupu (tostarp vecāka gadagājuma cilvēki, bērni, sievietes un cilvēki ar kustību traucējumiem, gājēji un velosipēdisti) pārvietošanās drošību un publiskās ārtelpas pieejamību, plānojot publiskās ārtelpas uzlabojumus un testējot labiekārtojumus izvēlētajā pilotteritorijā.
Plānotās Rīgas projekta aktivitātes:
- Risinājumu izstrāde pilotteritorijas/-u publiskās ārtelpas uzlabošanai
- Risinājumu testēšana izvēlētajās pilotteritorijā/-s
- Izstrādāto risinājumu pārnese un drošu ielu vadlīniju izstrāde
- Sabiedrības iesaistes un komunikācijas aktivitātes
- Pieredzes apmaiņa konsorcija ietvaros
Projekta partneri:
32 projekta partneri, t.sk.:
- 1 vadošais partneris: inovāciju un pilsētvides attīstību veicinoša organizācija LINKS fonds (Itālija);
- 12 pilsētas no tām 8 pilotpilsētas – Rīga (Latvija); Viļņa (Lietuva); Milāna (Itālija); Kozane (Grieķija); Braga (Portugāle); Kugira (Rumānja); Vestminstera (Apvienotā Karaliste); Amsterdamas pilsētas pašvaldība (Nīderlande) un 4 sekotājpilsētas – Sautvorka (Apvienotā Karaliste); Haifa (Izraēla); Vratsa (Bulgārija); Saragosa (Spānija);
- 19 tehniskie partneri: Amsterdamas Universitāte (Nīderlande); Turīnas Politehniskā universitāte (Itālija); Izraēlas Tehnoloģiju institūts TECHNION (Izraēla); Rietumnorvēģijas Lietišķo zinātņu universitāte (Norvēģija); Porto Universitāte (Portugāle); Klužas-Napokas Tehniskā Universitāte (Rumānija); Vestminsteras Universitāte (Apvienotā Karaliste); Kopenhāgenas IT universitāte (Dānija); Klimata alianse (Vācija); RINA Consulting (Itālija); Sociālās inovācijas centrs “Social Fare” (Itālija); Milānas, Moncas, Brianza, Lodi un Pavijas baseina vietējā sabiedriskā transporta aģentūra (Itālija); Studiju centrs PIM (Itālija); Ilgtspējīgu pilsētu veicinātājs “Urban Future” (Austrija); Eiropas Riteņbraucēju federācija (Beļģija); Starptautiskā gājēju federācija (Beļģija); Dienvidaustrumeiropas tehnoloģiju uzņēmums SETECHCO (Bulgārija); Enerģijas resursu un patēriņa pētniecības centrs “CIRCE FONDS” (Spānija); Eiropas Transporta Konsultācijas Attīstības un informācijas tehnoloģiju jautājumos (TREDIT) (Grieķija).
Projekta finansējums:
Projekta kopējais budžets ir 10 233 782,54 EUR, no tiem Rīgas valstspilsētas pašvaldībai paredzēti 597 882,50 EUR, ko pilnā finansējuma apmērā veido “Horizon Europe” programmas attiecināmās izmaksas.
Projekta īstenošanas termiņš:
01.01.2024. – 30.06.2027.
Kontaktinformācija
Santa Borkovica, Projektu vadības pārvaldes Projektu attīstības nodaļas Galvenā projektu vadītāja, santa.borkovica@riga.lv
Projekta aktualitātes