Veloceļu infrastruktūras attīstība ir nozīmīgs instruments motorizētās mobilitātes īpatsvara samazināšanā un videi draudzīgu pārvietošanās līdzekļu attīstībā. Rīgā pieprasījums pēc kvalitatīvu veloceļu infrastruktūras ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kurus pilsētai nepieciešams ņemt vērā, tomēr esošajā situācijā trūkst vienota velosatiksmes tīkla. Rīgas metropoles areālā velo infrastruktūra ir attīstīta fragmentāri un ir augsta nepieciešamība pēc vienotas, nepārtrauktas maģistrālas velo infrastruktūras.
Integrējot velo infrastruktūru vienotā satiksmes sistēmā, iespējams ievērojami paaugstināt iedzīvotāju mobilitātes iespējas un dot pienesumu vides un dzīves kvalitātes uzlabošanā ne tikai apkaimju, bet arī reģiona iedzīvotājiem.
Lai nodrošinātu “zaļās” mobilitātes pieejamību starp apdzīvotām vietām un radītu priekšnosacījumus arī vietēja līmeņa un apkaimju savienojumu attīstībai, kā arī dotu pienesumu vides un dzīves kvalitātes uzlabošanā reģiona iedzīvotājiem, Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros Rīgā plānots izbūvēt reģionālās un pilsētas nozīmes veloinfrastruktūru 3 maršrutos:
- Rīga–Ulbroka (~ 5,4 km) – gar Augusta Deglava ielu posmā no A. Deglava tilta līdz Lubānas ielas rotācijas aplim (ieskaitot)).
- Rīga–Ķekava (~ 4,1 km) – gar Mūkusalas un Ziepniekkalna ielu posmā no Mūkusalas rotācijas apļa (ieskaitot) līdz Ūpju ielai);
- Rīga–Babīte–Piņķi (~ 7,1 km) – gar Durbes, Kandavas, Jūrmalas gatves vietējās nozīmes ielu, Jūrmalas gatvi, posmā no Zundas krastmalas līdz Anniņmuižas bulvārim Rietumu ievadā un Kurzemes prospektā, Bebru ielā, Anniņmuižas bulvārī, Dammes, Slokas ielā posmā no Jūrmalas gatves līdz Kurzemes prospektam Ziemeļrietumu pusē.)
Projekta mērķis
Projekta mērķis ir veicināt iedzīvotāju mobilitātes paradumu maiņu, nodrošinot sinerģiju ar Rīgas metropoles areāla pašvaldību plānoto vai jau izbūvēto velo infrastruktūru, uzlabojot starppilsētu savienojamību, savienojot Rīgas valstspilsētas apkaimes ar Rīgas metropoles areāla maģistrālo velo infrastruktūru, Rīgas centru, kā arī uzlabojot velo infrastruktūras tīklu Rīgas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā.
Plānotās projekta aktivitātes
- Sākotnējās projektēšanas dokumentācijas izstrāde;
- Ekspertīze;
- Būvniecības ieceres tehniskās dokumentācijas izstrāde;
- Būvdarbi;
- Autoruzraudzība;
- Būvuzraudzība;
- Publicitātes pasākumi.
Sasniedzamie rezultāti
Izbūvēt reģionālās un pilsētas nozīmes veloinfrastruktūru 3 maršrutos:
- Rīga–Ulbroka (~ 5,4 km)
- Rīga–Ķekava (~ 4,1 km)
- Rīga–Babīte–Piņķi (~ 7,1 km)
Izpildes termiņš
2022. gada maijs līdz 2026. gada maijs
Finansējums
Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna komponentes Nr. 1 “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1. “Emisiju samazināšana transporta sektorā” reformas 1.1.1.r. “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” investīciju 1.1.1.3.i. “Pilnveidota veloceļu infrastruktūra”
Kopējais projekta budžets ir 25 633 523,30 eiro. Lielāko daļu veido Atveseļošanās noturības mehānisma fonda finansējums –21 184 730 eiro, pašvaldības finansējums ir 4 448 793,30 eiro.
Projekta priekšizpētes vizualizācijas un tehniskie risinājumi
Informācijas pārpublicēšanas un citēšanas gadījumā atsauce uz Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentu ir obligāta
Kontaktinformācija
Juris Gudēvics – Liepiņš, Projektu vadības pārvaldes galvenais projektu vadītājs juris.gudevics-liepins@riga.lv