Par publisko diskusiju “Rail Baltica kā projekts Rīgas attīstībai”
Turpinot iesākto diskusiju ciklu “Rail Baltica kā projekts Rīgas attīstībai”, Rīgas dome sadarbībā ar Satiksmes ministriju, projekta ieviesējiem SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” un AS “RB Rail” plāno publisku diskusiju š. g. 24. janvārī, plkst. 11.00, Rātsnamā, Sēžu zālē. Diskusijas objekts – gājēju un velo infrastruktūras savienojumi un publiskās ārtelpas telpiskā organizācija ap Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju.
Rail Baltica kā nacionālo interešu objekts saskaņā ar Būvniecības likuma 15. pantu var neatbilst lokālplānojuma risinājumiem, taču, atsaucoties uz Satiksmes ministrijas aicinājumu, sinhronizēt publiskās lietošanas dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” lokālplānojuma (turpmāk- Lokālplānojums) un Rail Baltica dzelzceļa līnijas Rīgas posma būvprojektēšanas izstrādes laika grafikus, nodrošinot izmantojamus un inženiertehniski iespējamus Lokālplānojuma risinājumus, plānošana tiek veikta paralēli būvprojektēšanai. Ņemot vērā būvprojekta izstrādes gaitu, lai savlaicīgi informētu nevalstiskās organizācijas un apkaimju biedrības par diskutējamajiem jautājumiem, šobrīd ir sagatavoti Lokālplānojuma risinājumu darba materiāli ap Centrālo dzelzceļa staciju, kas pieejami šeit: pielikumi.
Pamatinformācija par lokālplānojuma apspriežamajiem darba materiāliem:
Lokālplānojuma teritorijā ir plānots īstenot paredzēto darbību “Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecību”, kurai ir veikts ietekmes uz vidi novērtējums, un tā ir akceptēta ar Ministru kabineta 2016.gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica ir noteikts nacionālo interešu objekta statuss ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr.468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica”.
Mērķi visai Lokālplānojuma teritorijai:
• Radīt priekšnoteikumus Baltijas multimodālā transporta mezgla un pilsētas transporta infrastruktūras attīstībai Rīgas pilsētā.
• Pašvaldības teritorijas plānošanas dokumentā nostiprināt nacionālas nozīmes infrastruktūras objekta – dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta realizācijas risinājumus, nosakot dzelzceļa trasei un ar to vai tās ietekmi funkcionāli saistīto objektu izbūvei nepieciešamās teritorijas un izstrādājot nosacījumus šo teritoriju izmantošanai.
• Definēt priekšnoteikumus Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas un tās apkārtnes attīstībai un funkcionējoša, 21. gadsimta tendencēm atbilstoša, multimodāla satiksmes mezgla izveidei un integrācijai pilsētas struktūrā, kā arī labākai pilsētas daļu sasaistei un pievilcīgas darba un dzīves vietas attīstībai lokālplānojuma teritorijā, izmantojot Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras Rail Baltica būvniecības piedāvātās iespējas
Vīzija un izaicinājumi teritorijā ap Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju:
Centrālā dzelzceļa stacija – multimodāls transporta mezgls, starptautisks mobilitātes centrs, publiskās ārtelpas ziņā – ērtākā Eiropas dzelzceļa stacija.
Lai samazinātu privātā transporta tranzītu, 13. janvāra ielā paredzēta joslu skaita samazināšana privātajam transportam. Pārdaugavas virzienam alternatīvus maršrutus plānots organizēt pa vienvirziena satiksmes ielām – Elizabetes-Timoteja-Turgeņeva ielām Pārdaugavas virzienā un Puškina-Dzirnavu ielām- centra virzienā, kā arī divvirzienu satiksmi pa Lāčplēša ielu.
Lai atslogotu Gogoļa un Satekles ielas pie Centrālās dzelzceļa stacijas, Latgales priekšpilsētas virzienam mudināt izvēlēties ielas dzelzceļa dienvidu pusē.
Ar lokālplānojumu paredzēts izveidot virszemes pāreju, nodrošinot gājējiem ērtus savienojumus starp dzelzceļa staciju, Spīķeriem, Vecrīgu, Latgales priekšpilsētu, pilsētas centru un Daugavas kreiso krastu, kā arī plānoti būtiski uzlabojumi publiskajā ārtelpā.
Velo un gājēju tilts pār Daugavu savienots ar galvenajiem objektiem – Centrālo dzelzceļa staciju, Daugavas promenādi, Vecrīgu, Centrāltirgu un Spīķeriem.
Piedāvāti publiskās ārtelpas organizācijas varianti vairākiem ielu posmiem un nozīmīgiem publiskās ārtelpas mezgliem.
Kontaktpersona turpmākai saziņai – Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētvides attīstības pārvaldes Lokālplānojumu nodaļas projektu vadītāja sabiedrības līdzdalības jomā Lelde Veide, tālr. 67105819, e-pasta adrese: lelde.veide@riga.lv.
piesakos dalībai diskusijā