7. tramvajs

Projekta ietvaros paredzēts izbūvēt 7.tramvaja līnijas pagarinājumu (~1720 m) pa Maskavas ielas sadalošo joslu līdz pašvaldībai piederošam zemesgabalam pie Višķu/Maskavas ielas krustojuma. Šajā krustojumā tiks izbūvēts sabiedriskā transporta (autobuss/elektroautobuss, tramvajs, trolejbuss) transportmijas punkts un tā funkcionalitātes nodrošināšanai nepieciešamie pievadceļi (tramvaja līnijas apgriešanās loks sliežu ceļu transportmijas punktā un paralēlais sliežu ceļš transportmijas punkta apgriešanās lokā, kopā ~480 m) gan no Maskavas ielas, gan Višķu ielas. Transportmijas punkts paredzēts ar ērtu izkārtojumu, katra veida transportlīdzekļiem paredzot savu trajektoriju, lai pasažieri bez būtiskas pārvietošanās varētu viegli pārsēsties no viena sabiedriskā transporta maršruta citā. Višķu ielā tiks izbūvēts 15.trolejbusa maršruta pagarinājums (~300 m) un tam nepieciešamie kontakttīkli un elektrokabeļi, veikta inženiertīklu pārbūve. Tiks nodrošināta arī teritorijas labiekārtošana (t.sk. apgaismojums) un jaunas dispečeru ēkas izbūve, paredzot vienotas, labiekārtotas telpas  tramvaja, trolejbusa un autobusa vadītājiem.

Tramvaja infrastruktūru paredzēts pēc iespējas turpināt veidot kā neatkarīgu, no pārējās transporta plūsmas nodalītu līniju, lai tramvaju kustībai nodrošinātu prioritāti krustojumu šķērsošanā, attiecīgi uzlabojot tramvaja kustības ātrumu salīdzinājumā ar privāto autotransportu, kam sastrēgumstundās jāpavada ilgāks laiks ceļā.

Projekta īstenošana uzlabos apkaimes vizuālo tēlu un palielinās pilsētvides pievilcību, potenciāli veicinot apkārtnes attīstību.

Sagaidāms, ka projekts kopā ar citiem ANM ietvaros veicamajiem pasākumiem un projektiem palīdzēs paaugstināt sabiedriskā transporta kustības ātrumu, regularitāti, komfortu, veicinot privāto automašīnu pasažieru pārsēšanos uz sabiedrisko transportu, palīdzot ierobežot vieglo automobiļu augošo enerģijas patēriņu un mazināt CO2 emisiju daudzumu.

Veiktie ieguldījumi paredzēti kā stimuls turpmākiem pasākumiem transporta koridora attīstībai un CO2 samazinājumam pilsētā, t.i. Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta integrācijai ar reģionālā maršruta tīkla autobusiem, lai pasažieri pie iebraukšanas Rīgā pārsēstos uz pilsētas sabiedrisko transportu.  

 

Projekta mērķis

Uzlabot sabiedriskā transporta pieejamību un palielināt Rīgas pilsētas sabiedriskā transportā apkalpoto pasažieru skaitu, pie Šķirotavas stacijas veidojot videi draudzīgu un labi attīstītu sabiedriskā transporta sistēmu, kur pasažieriem vienotā transportmijas punktā vienuviet būs ērti pieejams savstarpēji integrēts sabiedriskais transports (autobuss/elektroautobuss, tramvajs, trolejbuss,) kas atvieglos apkaimes darbaspēka mobilitāti un iespēju ērti pārsēsties no viena transporta veida citā.

 

Projekta aktivitātes

  • Projekta risinājumu priekšizpēte;
  • Projektēšana;
  • Būvniecība;
  • Autoruzraudzība;
  • Būvuzraudzība;
  • Publicitātes pasākumi.

 

Sasniedzamie rezultāti

  • izbūvēts sabiedriskā transporta līnijas pagarinājums ~ 2.5 km, kas ietver:
    • tramvaja līnijas pagarinājumu (~1720 m);
    • trolejbusa līnijas (maršruta) pagarinājums (~ 300 m);   
    • tramvaja līnijas apgriešanās loku sliežu ceļu transportmijas punktā, paralēlo sliežu ceļu transportmijas punkta apgriešanās lokā (~ 480 m).
  • izbūvēts vienots transportmijas punkts (autobuss/elektroautobuss, tramvajs, trolejbuss) – 1

 

Projekta īstenošanas termiņš

2026. gada maijs

 

Finansējums

Projekts tiek īstenots Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna komponentes Nr. 1 “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1. “Emisiju samazināšana transporta sektorā” reformas 1.1.1.r. “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” investīciju 1.1.1.2.i “Videi draudzīgi uzlabojumi Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā” 1.1.1.2.i.2. un 1.1.1.2.i.3. saistīto pasākumu ietvaros.
Kopējais projekta budžets ir 34 070 986 euro. Lielāko daļu veido ANM fonda finansējums – 28 075 000 euro, pašvaldības finansējums 5 995 986 euro.

 

Projekta priekšizpētes vizualizācijas un tehniskie risinājumi

Pielikumi

Informācijas pārpublicēšanas un citēšanas gadījumā atsauce uz Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentu ir obligāta

 

Kontaktinformācija

Kristaps Supe, Rīgas satiksmes Stratēģiskās vadības daļas Projektu vadības nodaļas vadītājs kristaps.supe@rigassatiksme.lv

Skip to content

Šīs mājaslapas pārzinis ir Rīgas valstspilsētas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments, kontaktinformācija: elektroniskā pasta adrese: pad@riga.lv. Informējam, ka mājaslapā tiek izmantotas tehniskās sīkdatnes, lai identificētu tīmekļa vietnes lietotāju sesijas laikā, un analītiskās sīkdatnes, lai apkopotu apmeklētāju statistikas datus. Lietojot šo mājaslapu, Jums ir iespēja pieņemt mājaslapas sīkdatņu izveidošanu un iespēja atteikties no mājaslapas sīkdatņu izveidošanas (ja vien Jūsu pārlūkprogramma nav iestatīta nepieņemt sīkdatnes). Jums jāņem vērā, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Attiestatīt savu piekrišanu sīkdatnēm iespējams sadaļā Sīkdatnes, kas atrodas mājaslapas kājenē. Papildus informācija par mājaslapas veidotajām sīkdatnēm apskatāma sadaļā Sīkdatnes

Sīkdatņu iestatījumi

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

Funkcionālās sīkdatnesOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

Statistikas sīkdatnesOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Sociālo mediju sīkdatnesOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

Reklāmas sīkdatnesOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

Citas sīkdatnesOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.