Izstrādāts Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma tehniskais projekts / būvprojekts
Pēc Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pasūtījuma AS „Ceļuprojekts” Eiropas transporta tīklu izveides projekta „Rīgas pilsētas un Rīgas ostas integrēšana TEN-T tīklā: Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma tehniskā projekta izstrāde” ietvaros ir izstrādājis Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma tehnisko projektu / būvprojektu. Līdz ar to ir noslēgušies Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma būvniecības ieceres projektēšanas darbi.
Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posms veidos Rīgas Ziemeļu transporta koridora austrumu daļu. Tas sāksies no valsts autoceļa A2 (Rīga – Sigulda) pie Berģiem Garkalnes novada teritorijā un turpināsies līdz Gustava Zemgala gatvei (Austrumu maģistrālei). Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma trase nosacīti tiek sadalīta trīs daļās. Pirmā daļa 1,6 km esošo ielu rekonstrukcija starp Čiekurkalna 1. līniju un Ezermalas ielu ar mērķi līdz Ziemeļu transporta koridora 2. posmā paredzētajai tuneļa izbūvei, paaugstināt ielas caurlaides spējas, vienlaicīgi nodrošinot blakus teritoriju apkalpošanu. Otrā daļa ir transporta koridora posms starp Ezermalas ielu un Jaunciema gatvi 5,3 kilometru garumā. Trešā daļa ir esošais (pārbūvējamais) Jaunciema gatves posms līdz autoceļam A2 pie Berģiem 2,6 kilometrus garumā. Posma kopējais garums ir 9,5 kilometri.
Izbūvētais Rīgas Ziemeļu transporta koridors un tā satiksmes būvju komplekss funkcionāli papildinās esošo pilsētvidi, kļūstot par multifunkcionālu ceļa posmu, kas vienlaicīgi nodrošinās gan vietējās un tranzīta satiksmes vajadzības, gan būs ērti izmantojams pilsētas sabiedriskajam transportam, gājējiem un riteņbraucējiem. Ar tehniskā projekta / būvprojekta izstrādes ietvaros sagatavotājiem priekšlikumiem pilsētvides labiekārtošanai, lūdzam iepazīties, aktivizējot, pievienotās aktīvas saites:
Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma būvniecības ieceres ietekmēto teritoriju esošā un perspektīvā plānotā situācija.
Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma būvniecības ieceres ietvaros piedāvātie pilsētvides kvalitātes uzlabošanas risinājumi.
Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma būvniecības ieceres ietvaros izstrādātā satiksmes organizācijas shēma.
Rīgas Ziemeļu transporta koridora 1.posma būvniecības ieceres ietvaros iekļautās satiksmes būves.
Saskaņā ar 2010.gada nogalē izstrādāto Rīgas un Pierīgas mobilitātes plānu, Rīgas Ziemeļu transporta koridoram ir svarīga loma mobilitātes uzlabošanā Rīgā un Pierīgā, to apstiprina arī Rīgas Ziemeļu transporta koridora būvniecības ieceres īstenošanas ietvaros veiktie aprēķini. Neizbūvējot Rīgas Ziemeļu transporta koridoru, 2031.gadā rīta sastrēgumstundas laikā uz Rīgas centra tiltiem būs par 34% augstāka satiksmes intensitāte, bet braukšanas ātrums visā Rīgā vidēji samazināsies par 12%.
Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekta mērķis ir īstenot Rīgā un Pierīgā (Rīgas aglomerācijā) drošu, videi draudzīgu un ērtu maģistrālās nozīmes ielu tīklu. Projektam iekļaujoties Eiropas nozīmes autoceļu tīklā (TEN-T), tiks nodrošinātas Rīgas Brīvostas attīstības vajadzības, atslogots no transporta radītās slodzes Rīgas centrs, summāri uzlabota vides kvalitāte Rīgas pilsētā, kā arī palielinātas Latvijas austrumu – rietumu transporta koridora caurlaides spējas, tādejādi paaugstinot valsts, reģiona un pilsētas konkurētspēju reģionālā un starptautiskā līmenī. Papildus tiks uzlabota satiksmes drošība, nodrošināta ērtāka piekļūšana pie atsevišķām teritorijām un objektiem. Ziemeļu koridora trase uzņems galvenās tranzīta plūsmas, novirzot tās no Rīgas centra, dzīvojamās un kultūrvēsturiskas nozīmes teritorijām.
Papildus vēlamies informēt, ka šobrīd, saskaņā ar Rīgas Ziemeļu transporta koridora projektu ieviešanas konceptuālo īstenošanas modeli, tiek turpināts darbs, lai 2016.gadā piesaistītu Eiropas Savienības līdzfinansējumu „Rīgas pilsētas un Rīgas ostas integrēšana TEN-T tīklā: Rīgas Ziemeļu transporta koridora 2., 3. un 4.posma tehniskā projekta izstrāde”. Tādējādi noslēdzot arī šo Rīgas Ziemeļu transporta koridora posmu projektēšanas darbus.
Detalizētāka informācija par Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekta īstenošanu pieejama Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Projektu vadības pārvaldē, tālrunis 67105558.
Labdien.
Labs projekts par kuru runāts jau pirms desmit gadiem, tad nu var būt izdosies beidzot realizēt dzīvē.
Lai veicās!
Labdien.
Izskatot projektu, tā arī nesapratu, kas notiek ar garāžām – Garāžu celtniecības un ekspluatācijas kooperatīvā sabiedrība “AVIATORS” , Ezermalas ielā 1, Rīgā. Tās tiek atsavinātas un nojauktas, vai arī paliek?
Projektētāji varētu ļoti ļoti kārtīgi pārdomāt “dubultarkas vantīs iekārto” tiltu pāri Brīvības gatvei – skatoties uz vizualizācijām – nerodas iespaids, ka tas tur iederas. Arkveidīgi tilti pārāk daudz nav redzēti, kāds tam varētu būt iemesls… Priecātos, ja šis tilts būtu līdzīgs Rīgā jau esošajiem (tie gan ir masveidīgāki un savieno divus krastus) – Vanšu, Dienvidu. Vismaz uzskicēt un piedāvāt alternatīvas šai arkai. Paldies.